miercuri, 13 mai 2015

Întâlnire cu viaţa - Cecelia Ahern

Nume: Întânire cu viaţa
Autor: Cecelia Ahern
Editura: Allfa
Număr pagini: 376


Cu toţii am avea nevoie de o întâlnire cu viaţa. Să o privim în ochi şi să îi punem întrebări..sau poate doar să o scoatem la o cafea, pentru a o admira. Încă nu ştiu ce aş face, dacă aş putea să îmi întâlnesc viaţa pe stradă sau poate într-o cafenea, să stăm de vorbă. Nu ştiu nici măcar dacă aş fi mulţumită de cum ar arăta, dacă ar fi o persoană curată, sănătoasa, însă ştiu că această carte mi-a dat de gândit.
Lucy Silchester duce o viaţă destul de grea. A renunţat la viaţa perfectă pe care o avea, a renunţat la atâtea lucruri, începând să mintă pe toată lumea. Cum se întamplă întotdeauna cu minciunile, de ce le foloseşti mai des, de ce nu poţi scăpa de ele, trăgându-te parcă în Groapa Marianelor.
Există însă o agenţie, numita Agenţia vieţii, care îi trimit lui Lucy unul din angajaţii lor, care este tocmai propria ei viaţă. A fost destul de interesant să văd cum tot ceea ce face ea se răsfrânge asupra lui, toate minciunile, toate nedreptăţile şi răutăţile pe care le face îl transformă pe el. Merită citită, măcar pentru a realiza ce îi facem propriei noastre vieţi şi cum o influenţăm prin comportamentul nostru, prin limbaj sau atitudine.
Şi pentru că este o carte atât de minunată, nu lipsesc replicile romantice sau textele filozofice, pe care le iubesc. 

Astfel, să vă arăt câteva citate:

"Câtă vreme sunteţi pe acest pământ, Viaţa vă stă alături. Aşa cum revărsaţi iubire, afecţiune şi atenţie asupra soţilor, soţiilor, părinţilor, copiilor şi prietenlor de-o viaţă care vă înconjoară, trebuie să faceţi acelaşi lucru şi cu viaţa voastră, pentru că vă aparţine, sunteţi voi, vă sare în ajutor şi vă încurajează, chiar şi atunci când simţiti că nu mai puteţi face nimic. Renunţasem la viaţă pentru o vreme, dar ceea e am învăţat este că, dacă se întamplă asta şi, mai ales, când se întamplă, viaţa nu te abandonează. A mea nu m-a abandonat. Şi vom fi împreună până în clipa finală, când ne vom privi şi vom spune : „Îţi mulţumesc că ai stat până la sfârşit.”
Iar acesta este adevărul.  "

"-De unde ştii că sunt persoana potrivită pentru tine?
-Pur şi simplu ştiu. Nu ai şi tu acelaşi sentiment?"

"-Atunci de ce contrinui s-o urăşti?
-Probabil din obişnuinţă.

-Aşa cum îl iubeşti şi pe el, a spus viaţa mea, privind spre cer."

Şi desigur, descrierea cărţii: 

Lucy Silchester şi-a părăsit iubitul perfect pentru că relaţia nu mai mergea şi a demisionat fiindcă nu era de acord cu politica firmei. Acestea sunt numai două dintre poveştile pe care Lucy le-a spus prietenilor şi familiei ca să-şi mascheze eşecurile. Există însă cineva care ştie adevărul. Viaţa ei, un bărbat nefericit, cu ochii injectaţi şi îmbrăcat într-un costum şifonat, îi trimite scrisoare după scrisoare, insistând ca ea să vină la o întâlnire. În cele din urmă, Lucy acceptă invitaţia şi măştile încep să cadă...

2 comentarii:

  1. Îmi place recenzia ta. Dar nu știu de ce o tot evit pe Cecilia Ahern. Îmi place și coperta. Cred că am văzut filmul la „PS: I love you” (zic „cred” pentru că nu l-am văzut e tot) și nu m-a atras. Știu, poate cartea mi-ar plăcea mai mult. Dar am atâtea cărți în Wishlist, Doooamne, și atâtea cărți care așteaptă să fie citite. Hehe! Mulțumim pentru prezentare,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hei Andrei:-*
      Mulţumesc că ai trecut pe aici. Sinceră să spun, nu am fost dată pe spate de P.S: I love you, nici cartea nici filmul. Însă dacă totuşi vrei să îi acorzi o şansă, asta e cartea potrivită. Şi "Cadoul" cred că ţi-ar plăcea mai ales că mi se pare uşor pe gustul tău.
      Ştiu cum e, şi eu am atâtea cărţi pe care vreau să le citesc. Cred că nu o să le mai termin vredoată, dar asta nu e rău desigur:)) Mai rău ar fi să nu am ce să citesc.
      Eu îţi doresc o zi frumoasă şi te mai aştept pe aici. Pupici :-*

      Ștergere